Melden van misstanden
ASN Bank is verantwoordelijk voor een veilige en integere omgeving voor iedereen die bij of voor ons werkt. We doen er alles aan om misstanden te voorkomen. Dat neemt niet weg dat het helaas wel kan gebeuren. In zo’n geval vinden we het belangrijk dat je je veilig en beschermd voelt om een (vermoeden van een) misstand te melden. Ook als jij jouw identiteit niet bekend wilt maken.
SpeakUp-reglement van ASN Bank
We begrijpen dat het melden van wangedrag best lastig kan zijn. Maar wanneer we weten wat er fout gaat, kunnen we er iets aan doen. Jouw melding ons om een goede invulling te geven aan de maatschappelijke rol van ASN Bank. Zo kunnen we blijven werken aan het behoud van het vertrouwen vanuit de samenleving in banken.
Hieronder volgt een toelichting op de meldprocedure van ASN Bank. Meer informatie en achtergrond is te vinden in het SpeakUp-reglement van de bank.
Wat kan je melden?
Binnen ASN Bank bedoelen we met wangedrag; onwettig, onethisch of ander soort ongepast gedrag en overtredingen van in- en externe wet- en regelgeving, beleid en processen. Dit kan gaan over:
Wie kan er melden?
In principe kan iedereen wangedrag melden. Naast vaste medewerkers zijn dit bijvoorbeeld ook oud-medewerkers van ASN Bank, medewerkers met een overeenkomst van opdracht, uitzendkrachten, gedetacheerden, zelfstandigen, vrijwilligers, stagiaires, sollicitanten, aandeelhouders, leden van de Executive Committee, leden van de Raad van Commissarissen, personeel van (onder)aannemers of leveranciers.
Waar kan je melden?
Je kunt schriftelijk en anoniem melden via het externe SpeakUp-meldpunt van ASN Bank.