Onze strategie
Versimpel en Groei
Met onze strategie Versimpel en Groei werken we samen aan een toekomst waarin we laten zien dat bankieren duurzaam, toegankelijk én commercieel succesvol kan zijn. De wereld waarin we opereren blijft uitdagend. Geopolitieke spanningen, stijgende kosten en toenemende wet- en regelgeving blijven drukken op onze resultaten. Tegelijkertijd verwacht de samenleving meer dan ooit dat banken hun maatschappelijke rol invullen. In die wereld wil ASN Bank het verschil maken.
Strategische prioriteiten
Met het sterke merk ASN Bank en een onderscheidend, maatschappelijk profiel stelt de bank in de nieuwe strategie drie prioriteiten:
1. Groei in hypotheken, sparen en betalen
Als sympathieke uitdager wil ASN Bank groeien in hypotheken, sparen en betalen met eenvoudige producten die aansluiten bij de wensen van de klanten. Voor de distributie van hypotheken blijven onze franchisepartners en het intermediaire kanaal cruciaal. Daarnaast wil ASN Bank sparen aantrekkelijker maken. De klantervaring verbeteren staat daarbij centraal. Klanten willen snel en accuraat geholpen worden: digitaal waar het kan, persoonlijk waar het telt, om een bredere groep klanten aan te spreken. Ook in de Randstad, waar ASN Bank in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam flagship stores opent.
2. Vergroten van maatschappelijke impact
ASN Bank blijft zich inzetten voor een duurzame en rechtvaardige toekomst voor iedereen. Zo helpt de bank klanten hun woning te verduurzamen. Ook onderzoekt ASN Bank of ze naast bestaande impactfondsen ook ruimte kan bieden aan fondsen die de transitie stimuleren. Of via financiering te investeren in de overgang naar een duurzamere economie en samenleving.
3. Versimpelen en versnellen
Simpeler, sneller, slimmer blijft het motto van ASN Bank. Vereenvoudiging is essentieel om een gezonde, kostenefficiënte bank te worden met oog voor mens en maatschappij. Nu is het tijd om de belofte waar te maken. In de eerste fase van de transformatie lag de focus op de ‘voorkant’ van de bank. En nu richt ASN Bank zich meer op de ‘achterkant’ van de bank.
Van ruim 160 verschillende producten gaat ASN Bank naar een overzichtelijk, verbeterd en passend productaanbod. Minder maatwerk betekent minder complexiteit en dus lagere kosten. De technologie van de bank moet moderner. Daarom vervangt ASN Bank verouderde systemen en standaardiseert deze waar mogelijk. ASN Bank investeert daarnaast in betrouwbare data en toekomstbestendige IT-platforms en past pragmatisch AI toe. Klanten gaan deze veranderingen merken, omdat ze straks beter en sneller worden bediend. Bijvoorbeeld door één app, eenvoudiger processen en kortere doorlooptijden.
Een bank die dichtbij blijft
Met een klantvriendelijke app en een landelijk netwerk van kantoren en partners blijven we bereikbaar op de momenten die ertoe doen: bij het kopen van een huis, het verduurzamen van een woning of het op orde brengen van je financiën.
Samen met onze franchisepartners voorzien wij in een adviesbehoefte van ruim 3 miljoen klanten. Naast ons franchisemodel blijft voor de distributie van hypotheken ook het intermediaire kanaal cruciaal.
Goed voor jou. Goed voor de toekomst.