Naar inhoud

Leuk dat je onze website bezoekt!

We willen graag cookies plaatsen. Met deze cookies wordt informatie door ons en één partner over jou verzameld en jouw internetgedrag gevolgd. We maken een persoonlijk profiel van jou. Daarmee maken we onze website en communicatie persoonlijker, en laten we je relevante inhoud zien. Je kunt je keuze altijd wijzigen via de ‘ASN Bank en cookies’ pagina onderaan deze pagina. Hier vind je ons privacyreglement en ons cookiereglement.

Cookies zonder welke de site niet naar behoren kan functioneren. Hieronder vallen cookies voor toegang tot beveiligde gedeelten en CSRF-beveiliging. De standaardcookies van deze site verzamelen geen persoonlijke of gevoelige informatie. De standaardcookies van deze site verzamelen geen IP-adressen. De informatie die ze opslaan wordt niet naar derden gestuurd.
Naam: SessionId
Beschrijving: Deze site vertrouwt op PHP-sessies om sessies tussen webverzoeken te onderhouden. Dat gebeurt via de PHP session cookie. Deze cookie verloopt zodra de sessie verloopt.
Aanbieder: Deze site
Vervaldatum: Session
Naam: CSRF_TOKEN
Beschrijving: Beschermt ons en jou als gebruiker tegen Cross-Site Request aanvallen.
Aanbieder: Deze site
Vervaldatum: Session
Naam: elasticsearch_token
Beschrijving: Deze cookie maakt de zoekfunctie van de website mogelijk.
Aanbieder: Deze site
Vervaldatum: 1 dag
Naam: cookie-consent
Beschrijving: Deze cookie slaat de voorkeur van de cookie-banner op.
Aanbieder: Deze site
Vervaldatum: 1 jaar
Statistische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.
Naam: _ga
Beschrijving: cookie die wordt gebruikt om individuele gebruikers op uw domein te onderscheiden
Aanbieder: Google Analytics
Vervaldatum: 2 jaar
Naam: _gid
Beschrijving: cookie die wordt gebruikt om individuele gebruikers op uw domein te onderscheiden
Aanbieder: Google Analytics
Vervaldatum: 24 uur

Onze strategie

Vrouw met wereld

Versimpel en Groei

Met onze strategie Versimpel en Groei werken we samen aan een toekomst waarin we laten zien dat bankieren duurzaam, toegankelijk én commercieel succesvol kan zijn. De wereld waarin we opereren blijft uitdagend. Geopolitieke spanningen, stijgende kosten en toenemende wet- en regelgeving blijven drukken op onze resultaten. Tegelijkertijd verwacht de samenleving meer dan ooit dat banken hun maatschappelijke rol invullen. In die wereld wil ASN Bank het verschil maken.

Strategische prioriteiten

Met het sterke merk ASN Bank en een onderscheidend, maatschappelijk profiel stelt de bank in de nieuwe strategie drie prioriteiten:

1. Groei in hypotheken, sparen en betalen

Als sympathieke uitdager wil ASN Bank groeien in hypotheken, sparen en betalen met eenvoudige producten die aansluiten bij de wensen van de klanten. Voor de distributie van hypotheken blijven onze franchisepartners en het intermediaire kanaal cruciaal. Daarnaast wil ASN Bank sparen aantrekkelijker maken. De klantervaring verbeteren staat daarbij centraal. Klanten willen snel en accuraat geholpen worden: digitaal waar het kan, persoonlijk waar het telt, om een bredere groep klanten aan te spreken. Ook in de Randstad, waar ASN Bank in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam flagship stores opent.

2. Vergroten van maatschappelijke impact

ASN Bank blijft zich inzetten voor een duurzame en rechtvaardige toekomst voor iedereen. Zo helpt de bank klanten hun woning te verduurzamen. Ook onderzoekt ASN Bank of ze naast bestaande impactfondsen ook ruimte kan bieden aan fondsen die de transitie stimuleren. Of via financiering te investeren in de overgang naar een duurzamere economie en samenleving.

3. Versimpelen en versnellen 

Simpeler, sneller, slimmer blijft het motto van ASN Bank. Vereenvoudiging is essentieel om een gezonde, kostenefficiënte bank te worden met oog voor mens en maatschappij. Nu is het tijd om de belofte waar te maken. In de eerste fase van de transformatie lag de focus op de ‘voorkant’ van de bank. En nu richt ASN Bank zich meer op de ‘achterkant’ van de bank.

Van ruim 160 verschillende producten gaat ASN Bank naar een overzichtelijk, verbeterd en passend productaanbod. Minder maatwerk betekent minder complexiteit en dus lagere kosten. De technologie van de bank moet moderner. Daarom vervangt ASN Bank verouderde systemen en standaardiseert deze waar mogelijk. ASN Bank investeert daarnaast in betrouwbare data en toekomstbestendige IT-platforms en past pragmatisch AI toe. Klanten gaan deze veranderingen merken, omdat ze straks beter en sneller worden bediend. Bijvoorbeeld door één app, eenvoudiger processen en kortere doorlooptijden.

Een bank die dichtbij blijft

Met een klantvriendelijke app en een landelijk netwerk van kantoren en partners blijven we bereikbaar op de momenten die ertoe doen: bij het kopen van een huis, het verduurzamen van een woning of het op orde brengen van je financiën.

Samen met onze franchisepartners voorzien wij in een adviesbehoefte van ruim 3 miljoen klanten. Naast ons franchisemodel blijft voor de distributie van hypotheken ook het intermediaire kanaal cruciaal.

Goed voor jou. Goed voor de toekomst.